lørdag 10. november 2012

Nå er julegaveproduksjonen i full gang her i heimen.
Har laget to KARIUS og BAKTUS gensere.
Lagde en slik for en mannsalder siden og syns de er kjempesøte.Har mønsteret fra den gang.  Det er en ganske stor jobb med å holde styr på alle de forskjellige fargene og å holde tråden på vrangen og ikke minst feste alle trådene. Man strikker jo frem og tilbake. Nå når jeg har strikket to så trenger jeg en liten pause med den type strikk kjenner jeg. 
En lyseblå og en mørkeblå. Til to søte gutter. Håper at de blir fornøyde og vil bruke dem.





Har også strikket en fin liten hals med mye mønster i grønt ullgarn


Til slutt måtte jeg bare legge ved et bilde av de nye skoene mine. Julesko?
Vet ikke om jeg klarer å gå med dem , det er lenge siden jeg har brukt så høye hæler pga at hoftene mine er i ugreie. Jeg får prøve ellers så får jeg bare sitte til stas.

Ønsker alle dere som er innom her en fortreffelig helg. 
Håper noen har bedre vær enn vi har her, øsende regn

7 kommentarer:

  1. De Karius- og Baktusgenserne var utrolig søte! :) de blir nok veldig godt mottatt! Ha en flott helg :)

    SvarSlett
  2. Så fine gensere.. Da vet jeg om to stykker som blir veldig glade:)

    SvarSlett
  3. Hei Berit :)
    Su lager så mye fint ღ og disse
    genserene var jo bare aldeles
    skjønne ღ Ønsker deg en fortsatt
    fin kveld og ny uke som kommer :)
    Klem fra Mette

    SvarSlett
  4. ... glemte å skrive at de
    skoene var bare så stilige!
    Jeg elsker slike, men pga
    ryggproblemer kan jeg ikke
    gå i slike så mye lengre...
    Litt kan jeg, men skulle ha
    gått i slike hele dagen hvis
    jeg kunne, hihi :))

    SvarSlett
  5. Super flotte julesko. Jeg ville nok heller ikke kunne gå i dem hele dagen, men flotte er de.
    Karius og Baktus er sjove og vil helt sikkert vække jubel hos et par små gutter :-).
    God aften.

    SvarSlett
  6. Herrefred, så flink du er, Berit!!
    Nydelige gensere!

    Kjempefine sko- slike kunne keg også ønsket meg :-).

    Ha en fin dag!
    Klemmer

    SvarSlett
  7. WOW!!!
    Det var nåken flotte gensere! Eg trur på at det e møkje jobb å strikke dei ja, men det må jo værr sååååå tilfredstillende med det flotte reultatet :o)

    SvarSlett

Hyggelig at du titter innom. Legg gjerne igjen en hilsen