søndag 27. november 2011

Adventstid


I morgen er det første søndag i advent. Tradisjonen tro så pynter man på verandaen med lys og litt granbar. Syns det ser så koselig ut med masse lys på verandaen som kan sees langt avgårde. Adventsstaken i vinduet og andre lys innover i rommet setter prikken over i en. Dette er en tid til kos og hygge, til ettertanke og avslapning. Må vi bare stoppe opp og nyte denne tiden og ta vare på den mulighet til ro og harmoni som den kan gi.

Hvit og Vakker
******************
Tradisjonen tro lager vi adventskrans . Staken blir pyntet med granbar og litt diverse pynt som  ,kongler,kanel,røde sløyfer og noen kuler, røde selvfølgelig og så røde lys. Vi har tradisjon for rødt (,noen er vant til å bruke lilla som vel er adventsfargen). Vi har alle vår tradisjon som vi gjerne vil følge.

I morgen Søndag , første søndag i advent, tenner vi det første lyset.

Har selvfølgelig også fått med meg "nedtellingslyset" eller Adventslyset, det hører også med.
Ønsker dere alle en fredfyllt første adventssøndag.






7 kommentarer:

  1. Kjempeflott!! Får alltid julestemning når jeg er hjemme hos dere! DET er vel de gangene jeg savner å bo hjemme :) (savner det noen andre ganger også da, hehe, det er liksom den leiligheten som er HELT hjemme) :) Vi ble nesten ferdig med alt av rydding og vasking.. mangler gulvvask i noen av rommene, men måtte tilslutt gi oss av utmattelse og at det ble veldig seint.. så pynten kommer opp på første søndag i avdent.. så da blir det akkurat i tide :) Får ikke gjort ferdig kransen alikevel, for det var visst ikke bare sopper jeg mangler (selv om jeg har gjort en enklere variant i år), men sambo har faktisk klart å kaste det nye båndet jeg kjøpte for å lage sløyfer... så bilde av min krans kommer så fort jeg har fått vært på panduro etter at sambo får lønning.. altså en gang i slutten av neste uke vil kransen forhåpentligvis være klar, haha :(

    Gleder meg til dansk aften, håper jeg får vært med :)
    Ps: Du må ta bilder av Nissekoret, hehe :)

    Klem :O)

    SvarSlett
  2. Så fint og koselig du har pyntet , det er så fint med lys inne og ute nå i denne mørketiden.
    Det hadde vel blitt litt lysere hvis det kom et ,,lite,,snødryss .

    Ha en lys og fin søndag , klem fra Marit.

    SvarSlett
  3. Advent er kanskje min favoritt-tid i året! Ser ut som det er flere ja... hihi
    Flott med masse belysning i vintermørket.
    Klem ToneB

    SvarSlett
  4. Hei Berit :)
    Tusen takk for koselige kommentarer ღ ... nei, det har ikke blitt noe hvitt teppe her dessverre. Er ganske så mildt, og så har og er det uvær!!! Neste hele tiden i det siste kjennes det ut som :) ... og jeg har ikke fått sovet og nå ligger jeg rett ut i feber... Og jeg som har så mange planer og ting jeg har lyst til å gjøre nå i desember, ja...ja :)) jeg får ta det som jeg rekker og kose meg med det ღ En ting er i alle fall sikkert, og det er at jeg ikke skal stresse rundt, bare kose meg og nyte dagene ღ

    Koselig lysfat du har laget det under her, og fint med rødt i adventstiden - jeg også liker å tenne masse levende lys - koselig og så blir det så godt og varmt - hihi, jeg er en frossen pinne ღ ... og så ser jeg at du har fått smakt på pinnekjøttet ღ ååååå, gleder meg så mye til det, DET er jul for meg ღ Tror at jeg i år skal få laget meg dette litt ut i desember, syns det blir lenge å vente til julaften ღ godt er det i alle fall :) Ønsker deg en fortsatt fin adventstid, kos deg masse & nyt dagene samme med dine ღ Stor klem fra Mette

    SvarSlett
  5. God adventstid til deg også...klem fra en annen natteravn....

    SvarSlett
  6. Så koselig du har pyntet!
    Helt nydelig!! :)

    Ha en nydelig adventstid, vennen! Klem

    SvarSlett
  7. Er sikker på at det lukter godt av kanel og granbar i stua hos deg, og kjempekoselig ble det! Kos deg i adventstida :0)
    Klem

    SvarSlett

Hyggelig at du titter innom. Legg gjerne igjen en hilsen